 |
www.konwalie2.fora.pl Forum Osiedla Konwalie 2 Zgorzała
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
zajka
Administrator forum
Dołączył: 19 Lis 2009
Posty: 1888
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy
|
Wysłany: Czw 14:28, 28 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
A wspólnota w ramach osiedla będzie mam nadzieję wyliczać per. lokal a nie uśredniać.... Trzeba będzie drugiego księgowego zatrudnić.
Co za kretyn tą ustawę pisał... gacie opadają...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
KosiiMazakii
Zarząd Wspólnoty
Dołączył: 04 Mar 2010
Posty: 1619
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Skąd: 1G/1
|
Wysłany: Czw 14:53, 28 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
Zajka,
Gmina nie może zarabiać na śmieciach, a zapłacimy więcej za śmieci SEGREGOWANE niż płacimy obecnie, a obecnie nikt nie segreguje śmieci.
Przypomnę tylko, że umowę mamy podpisaną z legalnie działającą, dużą firmą...
Płacić będziemy wg 2ch stawek, zaśmieci posegregowane, ściśle wg zasad….a jeśli nasze śmieci nie zostaną posegregowane, lub ktokolwiek tego nie zrobi, albo się pomyli…zapłacimy stawkę większą…
Przypomnę tylko, że obecnie na osiedlu mieszkają osoby, które nie potrafią zgnieść kartonu przed wyrzuceniem go do pojemnika….nie oczekuje po nich tego, że podejmą się segregacji…..
a….
odpowiemy za to wszyscy….
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Marcin KANIA
Weteran
Dołączył: 02 Lip 2010
Posty: 570
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Skąd: Mysiadło/Gmina Lesznowola
|
Wysłany: Czw 15:19, 28 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
Kot napisał: | Marcin KANIA napisał: | Wspólnota = 1 deklaracja, pozdrawiam |
Wygląda na kosmiczną bzdurę
I pod kogo to będzie "równane"? Pod tego z którego będzie można najwięcej zedrzeć?  |
U Państwa jest jeden główny wodomierz i indywidualne, czy tylko indywidualne?
W mojej Wspólnocie (30 lokali) jest jeden główny wodomierz i indywidualne w lokalach. W praktyce ma to wyglądać tak: Zarząd Wspólnoty rozlicza się z gminą z głównego wodomierza, następnie Zarząd rozlicza się wewnątrz, według indywidualnych wskazań wodomierza.
Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kot
Zarząd Wspólnoty
Dołączył: 22 Mar 2013
Posty: 57
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: POLSKA
|
Wysłany: Czw 16:23, 28 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
KosiiMazakii napisał: | Przypomnę tylko, że obecnie na osiedlu mieszkają osoby, które nie potrafią zgnieść kartonu przed wyrzuceniem go do pojemnika…. |
Nie musisz przypominać - wszyscy to widzimy
Co gorsza mam wrażenie, że są i tacy, którzy nie radzą sobie z trafieniem do tak wielkiego pojemnika, jak kontener na śmieci...
KosiiMazakii napisał: | nie oczekuje po nich tego, że podejmą się segregacji….. |
nie żeby coś, ale ja właśnie tego oczekuję (i sądzę też, że nie jestem w tych oczekiwaniach odosobniona) właśnie dlatego, że jak napisałeś..
KosiiMazakii napisał: | odpowiemy za to wszyscy…. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
andrzej_i_asia
MASTER
Dołączył: 01 Gru 2009
Posty: 1155
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy
|
Wysłany: Czw 16:53, 28 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
Marcin KANIA napisał: |
U Państwa jest jeden główny wodomierz i indywidualne, czy tylko indywidualne?
|
Tylko indywidualne, każdy ma osobną umowę z Wodociągami.
Z to śmietnik 1 wspólny dla 2 wspólnot.
Jeśli wszyscy będą dokładnie i bezbłędnie segregować śmieci, a 1 osoba się pomyli, to kto zapłaci więcej (jak za śmieci nieposortowane ?)
Andrzej
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez andrzej_i_asia dnia Czw 16:55, 28 Mar 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
KosiiMazakii
Zarząd Wspólnoty
Dołączył: 04 Mar 2010
Posty: 1619
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Skąd: 1G/1
|
Wysłany: Czw 23:33, 28 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
wszyscy....
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
KosiiMazakii
Zarząd Wspólnoty
Dołączył: 04 Mar 2010
Posty: 1619
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Skąd: 1G/1
|
Wysłany: Czw 23:59, 28 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
Kot napisał: | nie żeby coś, ale ja właśnie tego oczekuję (i sądzę też, że nie jestem w tych oczekiwaniach odosobniona) właśnie dlatego, że jak napisałeś..
KosiiMazakii napisał: | odpowiemy za to wszyscy…. |
|
tylko napiętnowanie konkretnego zachowania, konkretnego mieszkańca moze przynieść skutek...do czerwca jast to kwestia kultury, estetyki, dobrego wychowania itp.
od czerwca za takie zachowanie zapłacimy wszyscy FINANSOWO...
samo "oczekiwanie" nie załatwi sprawy...powiedz mi, czy zwróciłaś/eś uwagę kiedykolwiek komukolwiek w sprawie śmieci....?
bo ja to robiłem....łącznie ze zwracaniem uwagi ekipie budowlanej by zabrały swoje smieci z NASZYCH kontenerów...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Marcin KANIA
Weteran
Dołączył: 02 Lip 2010
Posty: 570
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Skąd: Mysiadło/Gmina Lesznowola
|
Wysłany: Pią 8:40, 29 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
andrzej_i_asia napisał: | Marcin KANIA napisał: | U Państwa jest jeden główny wodomierz i indywidualne, czy tylko indywidualne? | Tylko indywidualne, każdy ma osobną umowę z Wodociągami. Z to śmietnik 1 wspólny dla 2 wspólnot. Jeśli wszyscy będą dokładnie i bezbłędnie segregować śmieci, a 1 osoba się pomyli, to kto zapłaci więcej (jak za śmieci nieposortowane ?)Andrzej |
W tej sytuacji powinno być tak:
Każdy z mieszkańców składa indywidualną deklarację do Zarządu Wspólnoty, następnie Zarząd składa komplet deklaracji do Urzędu Gminy.
Oczywiście, wszyscy mieszkańcy muszą/powinni zadeklarować, czy segregują lub nie.
Altany będą również kontrolowane i fotografowane.
Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
andrzej_i_asia
MASTER
Dołączył: 01 Gru 2009
Posty: 1155
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy
|
Wysłany: Pią 9:19, 29 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
Czy ktoś orientacyjnie liczył ile miesięcznie będzie nas kosztować wywóz śmieci według obecnego scenariusza, a jak się orientuję jest to
- 32 śmietniki niesortowane/miesiąc
- 8 śmietników sortowanych na miesiąc.
Oraz jak zmieniły by się opłaty gdy wszystko w 100% będzie prawidłowo posortowane i powyższe proporcje będą załóżmy odwrotne ?
Jaka to jest różnica ?
Ponieważ będzie ciężko zmienić nawyki ludzi i skłonić do sortowania zastanawiam się (na pół poważnie):
Czy tak oszczędzimy ?
1. Nie sortujemy śmieci i wrzucamy je wszystkie do 1 wyznaczonego pojemnika.
2. Zatrudniamy osobę, która będzie te śmieci segregować, gnieść i wrzucać do pozostałych, odpowiednich śmietników.
Załóżmy, że na tą pracę potrzebować będzie 2 godz. dziennie i że zapłacimy brutto 15 PLN/godz.
2 godzi x 30,5 dni/miesiąc x 15 PLN/godz = 915 PLN/miesiąc/2 wspólnoty
Andrzej
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez andrzej_i_asia dnia Pią 9:22, 29 Mar 2013, w całości zmieniany 3 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
andrzej_i_asia
MASTER
Dołączył: 01 Gru 2009
Posty: 1155
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy
|
Wysłany: Pią 9:24, 29 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
To jest ośmiotyszięczny wpis na forum
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
zajka
Administrator forum
Dołączył: 19 Lis 2009
Posty: 1888
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy
|
Wysłany: Pią 11:53, 29 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
andrzej_i_asia napisał: | Czy ktoś orientacyjnie liczył ile miesięcznie będzie nas kosztować wywóz śmieci według obecnego scenariusza, a jak się orientuję jest to
- 32 śmietniki niesortowane/miesiąc
- 8 śmietników sortowanych na miesiąc.
Oraz jak zmieniły by się opłaty gdy wszystko w 100% będzie prawidłowo posortowane i powyższe proporcje będą załóżmy odwrotne ?
Jaka to jest różnica ?
Ponieważ będzie ciężko zmienić nawyki ludzi i skłonić do sortowania zastanawiam się (na pół poważnie):
Czy tak oszczędzimy ?
1. Nie sortujemy śmieci i wrzucamy je wszystkie do 1 wyznaczonego pojemnika.
2. Zatrudniamy osobę, która będzie te śmieci segregować, gnieść i wrzucać do pozostałych, odpowiednich śmietników.
Załóżmy, że na tą pracę potrzebować będzie 2 godz. dziennie i że zapłacimy brutto 15 PLN/godz.
2 godzi x 30,5 dni/miesiąc x 15 PLN/godz = 915 PLN/miesiąc/2 wspólnoty
Andrzej |
Też zasugerowałem na zebraniu aby rozszerzyć działalność firmy porządkowej o kontrole kontenera na odpady posegregowane...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
zajka
Administrator forum
Dołączył: 19 Lis 2009
Posty: 1888
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy
|
Wysłany: Sob 9:52, 30 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
No i mamy kolejnego "myślącego inaczej" który wrzucił cały karton po jakimś rowerze wyścigowym do śmietnika.
Zobaczymy kto takowym będzie jeździł...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kot
Zarząd Wspólnoty
Dołączył: 22 Mar 2013
Posty: 57
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: POLSKA
|
Wysłany: Wto 12:22, 02 Kwi 2013 Temat postu: |
|
|
Samorządy muszą poinformować mieszkańców, jak segregować wyrzucane śmieci, ponieważ w każdym rejonie wymagania mogą być inne.(...) W jednym mogą np. zostać podzielone na frakcję mokrą (resztki żywności, tzw. odpady łazienkowe) i suchą (papier, tworzywa sztuczne itd). W innym mieszkańcy zostaną zmuszeni do oddzielenia plastikowych butelek od szklanych, osobnego wyrzucania papierów i puszek. Skąd jednak mają wiedzieć, jak poprawnie i zgodnie z wolą gminy to robić?
(..)
Jednym są regulaminy utrzymania czystości i porządku w gminach. Z tym że nie każdy bez znajomości choćby przepisów ustawowych jest w stanie je zrozumieć. Ustawodawca to przewidział, dlatego nałożył na gminy obowiązek przeprowadzania odpowiednich kampanii informacyjnych
[link widoczny dla zalogowanych]
Na razie nie natrafiłam na nic takiego, dlatego fajnie by było, gdyby ktoś dysponujący lepszymi wiadomościami napisał co w śmieciu piszczy.
Niektóre gminy wymagają, aby butelki i inne szklane opakowania były oddawane umyte. To oznacza wyższe zużycie wody, za którą też płacimy
[link widoczny dla zalogowanych]
Starczy dodać, że w przypadku opisanym w 2-gim artykule automatycznie wzrasta opłata za śmieci (bo jest na podstawie wody).
Radujmy się k*twa
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Kot dnia Wto 12:32, 02 Kwi 2013, w całości zmieniany 5 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kot
Zarząd Wspólnoty
Dołączył: 22 Mar 2013
Posty: 57
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: POLSKA
|
Wysłany: Wto 12:35, 02 Kwi 2013 Temat postu: |
|
|
I jeszcze jeden kamyczek:
- Otrzymałem od gminy deklarację i opis całego nowego systemu gospodarowania odpadami komunalnymi - mówi pan Stanisław, mieszkaniec jednej z podwarszawskich gmin. - Wynika z niego, że za odbiór śmieci posegregowanych zapłacę 13 zł miesięcznie., natomiast gdy będę oddawał zmieszane, to stawka za miesiąc wynosi 26 zł. W pierwszym momencie postanowiłem zadeklarować, że śmieci będę segregował, zacząłem więc szukać informacji, jak te posegregowane śmieci zbierać należy - relacjonuje.
Okazało się, że gmina w której pan Stanisław mieszka wymaga, aby zbierane w ten sposób opakowania były przed wrzuceniem do właściwego pojemnika umyte.
- Nie wiem ostatecznie, czy segregacja będzie mi się opłacała - mówi pan Stanisław. Raz, że będę musiał tracić czas na mycie plastikowych i szklanych opakowań (niech ktoś spróbuje wymyć butelkę po oliwie, czy oleju), a po wtóre z pewnością wzrośnie mi zużycie wody, za którą i tak już płacę niemałe rachunki. Nikt też nie jest mi w stanie wyjaśnić co oznacza, że te opakowania mają być umyte: czy wystarczy, że je tylko opłuczę, czy też będę musiał np. usuwać znajdujące się na butelkach etykiety - konkluduje.
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Kot dnia Wto 12:36, 02 Kwi 2013, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Marcin KANIA
Weteran
Dołączył: 02 Lip 2010
Posty: 570
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Skąd: Mysiadło/Gmina Lesznowola
|
Wysłany: Wto 13:33, 09 Kwi 2013 Temat postu: |
|
|
Ustawa śmieciowa - spotkanie informacyjne z mieszkańcami 10.04.2013 r. godz. 14.00
W związku z nowelizacją ustawy „O utrzymaniu czystości i porządku w gminach”, która zacznie obowiązywać w całej Polsce od 1 lipca 2013 r., Urząd Gminy Lesznowola organizuje kolejne spotkanie z Zarządami Wspólnot (i mieszkańcami), w celu przekazania niezbędnych informacji dotyczących nowych zasad odbioru odpadów komunalnych. Termin: 10.04.2013 r. godz. 14.00. Miejsce: Urząd Gminy. Bezpośredni kontakt do Koordynatora ds. wdrożenia systemu Gospodarki Odpadami Komunalnymi, tel. 604 074 072, e – mail: [link widoczny dla zalogowanych] Podczas spotkania będzie można zapoznać się z nowymi zasadami dotyczącymi gospodarowania odpadami. Będzie można również uzyskać odpowiedzi na nurtujące pytania. Zapraszamy.
Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|